Friday 14 October 2011

Jalan Kekayaan Yang Bagaimana Anda Pilih ?


Apabila anda menyaksikan tayangan video di atas, mungkin anda rasa risau dan mungkin anda rasa ada nampak jalan atau sinar harapan baru.

Risau mungkin kerana anda seperti watak Bruno yang berusaha nak dapat duit dengan hanya bekerja keras dan tanpa sedari anda makin dihimpit dengan masalah keadaan. 

Sebagai contoh, anda kerja dapat duit dan tanpa sedari tahun demi tahun dah lebih 10 tahun bekerja atau lebih 20 tahun bekerja tapi anda masih lagi di takuk yang sama atau terhimpit dengan masalah kewangan.

Berbanding watak Pablo yang memilih untuk bina kekayaan dengan secara membina paip air dan dia percaya pada suatu hari nanti, segala pengorbanan dan usahanya akan berbaloi dan berhasil.

Biarpun orang semua mengelakkan apa yang diusahakan pada awalnya tetapi dia percaya bahawa setiap kejayaan tidak semudah yang diimpikan pada awalnya.

Perkara ini memang berlaku pada diri saya. Mujur Alhamdulillah, hari ini saya bersyukur kerana tidak perlu bekerja keras untuk mendapatkan wang ringgit kerana semuanya sudah saya usahakan dari dulu dengan membina batang paip.

Batang paip yang saya bina pun bukan calang-calang sebab ia diperbuat daripada emas. Memang benar, kalau mula-mula masa nak binanya, semua terpaksa dikorbankan.

Perasaan nak pakai kereta mewah seperti Ferrari, Skyline GTR bukan tak mampu tetapi terpaksa dipendam sahaja sebab daripada duit beli besi buruk (kereta) lebih baik saya beli emas yang setiap tahun meningkat tanpa pedulikan orang yang sedang mengumpul duit nak beli emas.

bayangkan kalau impian nak keluar dari masalah kewangan anda gunakan ilmu emas, tak perlu banyak....setiap bulan beli dinnar sahaja. satu dinnar sekurang-kurangnya. Kalau boleh beli hari-hari lagi bagus.

Bayangkan kalau dah ada 1000 dinar. Berapa kekayaan yang anda ada setiap tahun ? Insya Allah saya akan kongsikan bagaimana nak bina paip air yang diperbuat dari emas di post akan datang. Itupun kalau saya rasa harus dikongsikan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...